Opmerkingen en reacties op het boek Lichter Levend Leren
Het boek Lichter Levend Leren spreekt over de mogelijkheid een rijkere menselijkheid en leren van het leven zelf, een grotere plaats in educatie te geven. Het is een onderzoek in de verbinding tussen educatie, creativiteit en spiritualiteit en communiceert het belang van het ontwikkelen van het eenheidsbewustzijn.
REACTIES
Willem Glaudemans, auteur van Het Boek van de Universele Wetten over Lichter Levend Leren.
Dit onderwerp ligt me na aan het hart. Alleen de ondertitel al doet mijn hart opspringen. Zielsgerichte universele educatie is zo nodig! Voor alle kinderen, maar met namen ook de nieuwetijdskinderen die nu in groter getale incarneren om de mensheid te helpen het bewustzijn te verhogen.
Het verhaal de WHOW-les sprak me erg aan. Zo simpel en tegelijk zo diepgaand. Zo wens je dat kinderen op de scholen onderwijs krijgen, vanuit verbondenheid met de ziel, vanuit hogere principes. Ik pleit al jaren voor Levenslessen op de scholen. En hier schrijf je erover! Dit boek maakt mij dus blij en zal het aanraden wanneer onderwijsvernieuwing ter sprake komt. Dank voor je mooie werk.
Marja de Vries, auteur van het boek De Hele Olifant in Beeld.
Ik heb inmiddels de eerste 80 pagina’s van je boek gelezen en ben zeer onder de indruk! Ik kan je nu al zeggen dat ik er graag uitgebreid aandacht aan wil besteden in mijn nieuwsbrief en op mijn website.
Vida Niazian, oprichter Karakter Educatie en Leiderschap voor de Toekomst, Educatie conferenties Community Collectieve Wijsheid.
Wat een bron van bezieling, wijsheid en eenheid! Wat een levenswerk!!
Ik ben zo onder indruk van je boek. Zo passend ook in de missie die ik voor ogen heb!
Hans Kunneman, auteur van Vind je Bron en oprichter Stromend Onderwijs collectief.
Dit boek bevat bruisende en aanstekelijke voorbeelden hoe je als docent spontaniteit een natuurlijke plaats kan geven.
Phill Moore, auteur van The Future of Children ( geinspireerd door Buckminster Fuller) en mede oprichter van Uplandshill School Michigan USA.
Het boek Lichter Levend Leren bevat de wijsheid van de directe ervaring en bevat de kiemen van een transformatie in educatie .
Petra Speelman, medeauteur van de Stilte Flipover stichting IAM EvenStilte AUB, een platform voor stilte docenten.
Lichter Levend Leren is een belangrijk en inspirerend boek om dieper naar stilte leren luisteren, spreken, reageren en creëren.
Marleen van Wolferen, ecologisch pedagoge.
Dit boek geeft een verfrissende kijk op de kracht van communicatie binnen onderwijssituaties, waarbij de leerkracht zichzelf niet centraal stelt, maar onderdeel uitmaakt van een bruisend proces, waarbinnen ieder individu een persoonlijke inbreng mag hebben vanuit eigen kunnen en kracht. De voorbeelden in dit boek nodigen uit om van lezer tot medebelever te worden. Het boek staat dicht bij de auteur en is eerlijk geschreven. Een aanrader voor iedereen die zich bij kinderen betrokken voelt.
Irma Nelom Janatosh, Contextuele Counseling & Coaching, OSIB bewustzijnstraining.
Wat een prachtig boek heb je geschreven. Je taal- en woordgebruik is heel creatief en spiritueel. Vooral de kunst/ creativiteit maakt het lezen zo uitnodigend en nieuwsgierig. Prachtig Geesje. Je onderwijservaring heb je in een boek vastgelegd.
Angela de Rie, founder van de Spirituele School, programmamaker Even Stilte Aub.
Dit boek heb ik gelezen zoals ik lesgeef; open
Het opende zich voor mij bij hoofdstuk 16: creatief leven; het leven blijven omarmen vanuit een eindeloze stroom. En voordat ik verder las kwamen de herinneringen op aan klassen-situaties die ik in mijn klas dagelijks ervaar. “Ik kan niet tekenen…” “Is het zo goed?”, “Wat moet ik doen voor een voldoende?”, “Klaar!!!” (Na drie minuten krassen..)
In dit hoofdstuk lees ik over de creatieve afvlakking, over de nadruk op rationele kennis, over de invloed van mobiele telefoons op onze creativiteit.
Er kan zoveel meer plezier en levendigheid tussen elkaar in leersituaties ontstaan, wanneer je als leerkracht durft creatief te zijn en open te staan voor het moment. Einstein wist ons al te vertellen: “Intelligence is creativity having fun.”
Verwacht in dit boek geen programma of modellen, maar laat je meenemen in de levens- en leservaringen, maar vooral ook universele wijsheid van de auteur.
Fred Scholten, Theologische Filosofie.
Heel mooi beschreven en een geweldige opbouw.
Het werken met een stille geest geeft grote openbaringen aan ieder mens die zich bezig houdt met de stilte. Jij bent daarvan de getuigenis.
Pia Crul, founder en opleider Lefgasten training voor jongeren van 11 tot 25 jaar.
Prachtig boek heb je geschreven! Dit prachtige boek dat gaat over de relatie docent/ leerling waarin de leerling echt kan groeien in zelfvertrouwen, authenticiteit en creativiteit. Het is inspirerend en mooi hoe je beschrijft wat er werkelijk gebeurt.
Lichter Levend Leren gaat over dat echte verandering begint met bewustzijn. Dit ontstaat in de ruimte die je in je hoofd toestaat en in de ruimte die er tussen mensen bestaat. Het boek is mooie toekomstblik over hoe onderwijs zou moeten zijn en maar heel soms is.
Lichter Levend Leren is zeker een belangrijk boek voor scholen.
Kitty van der Werff, leerkracht speciaal onderwijs.
Ik zag jou boek en werd er heel blij van. Ik ga hem aanschaffen. Zelf werk ik in het speciale onderwijs met prachtige zielen. Mijn leerlingen hebben het Rett syndroom.
Annelies Wijschede, Spraaksaam dialoge@playground for Well-Being.
Je boek staat als een huis!
Miriam Hoogma, founder Holistisch lesgeven,1e holistische opleiding voor sensitieve leraren van de nieuwe tijd, onderwijsadviseur.
‘We zijn op weg naar een nieuwe aarde en aan de horizon zijn nieuwe collectieve bewegingen naar een dieper gedeeld mens-zijn aan het ontstaan.’
Holistisch Lesgeven is daar een voorbeeld van en zo zijn daar gelukkig steeds meer initiatieven, communities, social entrenepeurs en bevlogen onderwijspioniers die het verschil uitmaken.
Geesje Stroo is ook zo’n onderwijspionier.
Geesje’s boek is een absolute parel en bevat de ‘embodied wisdom’ van iemand die al jarenlang bezig is het onderwijs bewust te transformeren vanuit een meer universeel perspectief op educatie. Vanuit zielsverbinding, vanuit een dieper gedeeld mens-zijn, vanuit de verbinding met jeZelf en van daaruit met je groep.
Het boek bevat vele inspirerende praktijkvoorbeelden en een krachtige visie hoe kosmisch onderwijs vorm te geven op weg naar een werkelijk holistische begeleiding van kinderen en jong volwassenen.
Het prachtige boek komt absoluut op de literatuurlijst te staan van onze opleiding Holistisch Lesgeven, specialist in onderwijs aan en de begeleiding van nieuwetijdskinderen.
Nieuwetijdscentrum Holistisch Lesgeven